Lic. Felix Leonardo Santana Morera

Estudiante Otro Posgrado
Open Access Revisión
2 - Alford,M.A., Baquir,B., Santana,F.L., Haney,E.F., Hancock,R.E.W. (2020). Cathelicidin Host Defense Peptides and Inflammatory Signaling: Striking a Balance. Frontiers in Microbiology, 11.
3 - Arenas,I., Ibarra,M.A., Santana,F.L., Villegas,E., Hancock,R.E.W., Corzo,G. (2020). In vitro and in vivo antibiotic capacity of two host defence peptides. Antimicrobial Agents and Chemotherapy, 64 (7), e00145-20.
5 - Aguilar-Noriega,D., Alvarez-Lajonchere,L., Brown,E., Santana,F.L., Dubuisson,J., Wychowski,C., Guerra,I., Martinez-Donato,G., Perez,A., Amador-Canizares,Y., Duenas-Carrera,S. (2014). A chimeric protein encompassing hepatitis C virus epitopes is able to elicit both humoral and cell-mediated immune responses in mice. Biotechnology and Applied Biochemistry, 61 (6), 627-636. *
7 - Corzo,G., Arenas,I., Corrales-Garcia,L., Ibarra,M., Callejas,A., Santana,F., Rodriguez,A., Villegas,E. (2019). Peptidos antimicrobianos, una alternativa al uso de antibioticos convencionales. Biotecnología en Movimiento. Revista de divulgación del Instituto de Biotecnología de la UNAM, 18, 17-18.
Open Access Revisión
9 - Alford,M.A., Baquir,B., Santana,F.L., Haney,E.F., Hancock,R.E.W.. Cathelicidin Host Defense Peptides and Inflammatory Signaling: Striking a Balance. Frontiers in Microbiology, 11.
10 - Arenas,I., Ibarra,M.A., Santana,F.L., Villegas,E., Hancock,R.E.W., Corzo,G.. In vitro and in vivo antibiotic capacity of two host defence peptides. Antimicrobial Agents and Chemotherapy, 64 (7), e00145-20.
Open Access Preprint
13 - Corzo,G., Arenas,I., Corrales-Garcia,L., Ibarra,M., Callejas,A., Santana,F., Rodriguez,A., Villegas,E.. Peptidos antimicrobianos, una alternativa al uso de antibioticos convencionales. Biotecnología en Movimiento. Revista de divulgación del Instituto de Biotecnología de la UNAM, 18, 17-18.
14 - Aguilar-Noriega,D., Alvarez-Lajonchere,L., Brown,E., Santana,F.L., Dubuisson,J., Wychowski,C., Guerra,I., Martinez-Donato,G., Perez,A., Amador-Canizares,Y., Duenas-Carrera,S.. A chimeric protein encompassing hepatitis C virus epitopes is able to elicit both humoral and cell-mediated immune responses in mice. Biotechnology and Applied Biochemistry, 61 (6), 627-636. *

• Teléfonos
  • Oficina +52 (777) 329-1777 ext 38156.
    desde la CDMX 562-27777 ext 38156
    Red UNAM 38156